2013. augusztus 2., péntek

112 - Jelentem tisztelettel

2013.08.02.

Több dolgot is jelenthetek tisztelettel!

 Elsőnek azt, hogy elvégeztem a képzésemet. Ma mégsem a melóhelyre mentem, hanem a Merlin nevezetű épületbe (minden francia következetesen marlennek ejti, ami szerintem vicces, mintha valami nő lenne), ugyanis ott volt az utolsó két képzés. A délelőttin egészen megijedtem. Ugyanis egy olyan terembe vittek, ahol minden asztalon volt egy kasszagép. Na, mondom, ez pénztárosképzés lesz, ami ugye nekem teljesen felesleges, mert ha engem állítanának a kasszához, akkor egy párizsi néger szájából azt sem érteném meg, ha fantát kérne. De azért végigültem, jól elszórakoztam a gép kezelésével. Közben Zita SMS-ben megnyugtatott, hogy ez kb. formalitás, aki nem alkalmas rá (pl, hogy nem beszél jól franciául), azt nem engedik kasszába. A délutáni képzésen a higiénia volt a téma. És legnagyobb örömömre volt angol nyelvű jegyzet. Vajh máshol miért nem volt ilyen? De azért itt is franciául kérdezte az oktató, hogy ki nem érti a franciát… Na mindegy.

A másik jelenteni való pedig az, hogy létezik a „dizni szekurité”. Ugyanis már háromszor is hívtuk őket. Minden esetben hangosan bulizó fiatalok zavaró hangereje okán. Volt, hogy az udvaron bömböltették a zenéjüket hajnali háromkor, majdnem az ablakunk alatt. És jöttek, rendet tettek. Közben arra is rájöttem, hogy van spaletta az ablakon. Az is fog valamennyi hangot. Aztán az is kiderült, hogy az első éjszaka zajongói nem a fejünk felett lakoznak, hanem közvetlenül mellettünk. Az egyik srác magyar, így könnyen meggyőztük őket, hogy tíz után nem jó, ha bömböltetnek. Szóval még az is lehet, hogy lesznek nyugodt éjszakáink. Éljen!

Csütörtök délután az aznapi képzések után két órára beálltam dolgozni. Asztalt törölgettem, kukát ürítettem, söprögettem. Ez az egyik munkakör a sok közül, amit majd csinálnom kell. Mikor mit, majd a főnök eldönti. A kedvencem az, amikor a sok szemeteszsákkal megtelik a konténer a konyha mögött. Mert akkor azt ki kell tolni a „kollektorhoz”, ami egy tömörítő. És ami a lényeg, hogy úgy működik, mint egy kukásautó. Oda kell tolni a konténert, nyomni a gombot, borul a szemét, meg minden. Óvodáskori vágyam teljesül ezzel, mert akkor nagy áhítattal néztem a kukásautót, meg azt az összetett mechanikát a hátulján. Amúgy az, hogy nem kell gondolkodni, nagyon meditatívvá teszi ezt a munkát. Remélem, majd sokat csinálhatom.

A képzés után átgyalogoltam Zita munkahelyére. Tovább dolgozott, mint én, így megvártam. Mikor végzett, lencsevégre kaptam. Fárasztó a lábnak ez a meló.
 



Nincsenek megjegyzések: