2013. július 31., szerda

110 - Megérkeztünk

2013.07.30.

Ideértünk Párizsba. Még Budapesten volt egy kis izgulás, mivel a kolléga, aki kivitt minket a reptérre, fél órát késett, majd bedugult a Rákóczi híd is. De odaértünk végül időben. A repülőút elég rázósra sikerült, nagyon fújt a szél odafenn. A landolás sem volt szép. Úgy odavágta a pilóta a gépet, hogy nekem fájt.

A reptérről egy kis buszozás, Eiffel-torony látványának örülés, majd metró és RER (a párizsi HÉV). Innentől pár órán át minden a legnagyobb rendben, mondhatni idilli körülmények között zajlott. Már úgy vártak minket, hogy „a pár”. Bejelentkeztünk a cégnél, ellenőrizték minden papírunkat. Minden rendben volt. Meg kellett várni egy nőt, aki elhozott minket a szállásra, de addig is kaptunk kávét, pihentünk kicsit. A helyen, ahol lakunk, teljeskörű eligazításban részesítettek franciául és angolul, minden részletre kiterjedően. A szállásunk nagyon kis kedves. Több kétszintes házikóból áll, az egyik földszintjén kaptunk egy kétágyas szobát. Van külön fürdőnk, konyhánk, hűtőnk. Fel vagyunk szerelkezve evőeszközzel, konyhai kellékekkel. Nagyon örültünk ennek. El is mentünk vásárolni, hogy legyen miből főzni majd, ha úgy érünk rá. Hűtő megtelt, vacsiztunk egy jót, majd nyugovóra tértünk a korai kelés tudatában. Nekem az első reggelem képzéssel indult, Zita meg jött velem, hogy segítsen, ha nem értek valamit. Ő az első napján délután kezdett, így ráért az én dolgommal foglalkozni.

Alvásunk első két órája szintén idilli volt. Aztán éjfél után megérkeztek a felettünk lakók a munkából, és olyan bulit csaptak, hogy zengett a ház. Valami rettenetes gépzenét hallgattak nagy hangerőn, amire a könnyűszerkezetes ház is rásegített. Még jó, hogy hoztam füldugót, de csak úgy volt hatásos, ha a takaró is több rétegben a fejemen volt.  Miután sikerült a külvilágot hellyel-közzel kizárni, valaki bedörömbölt az ajtónkon, a kilincset is megrázta, majd vihogva elfutott. Mondanom sem kell, hogy az átlag életkor 20 év alatt van valahol. És persze ez annyira felbosszantott, hogy aludni sem tudtam utána. A gyomrom is rossz lett tőle, az sem hagyott. Felmehettem volna szólni, de annyira féltettem azt a félálmot, amiben voltam, hogy inkább nem tettem, inkább küzdöttem az alvásért.  Aztán egyszercsak abbamaradt a zajongás, elfáradtak a fiatalok. Csak a gyomrom maradt úgy. Így sikerült laza kb. 3 órát abszolválnom.

Reggel fájdalmas kelés, fájdalmas készülődés, buszozás, 9-től délután 5-ig képzés. Ennek keretében megtudtunk mindent a parkról. Be is engedtek minket, meg is vendégeltek. Vicces volt egy Pinokkió témájú, harmonikás sramlitól zengő, dél-tiroli stílusú étteremben hamburgert enni műanyag tálcáról. És persze az egész park egy nagy giccs. Hol igényesebben, hol kevésbé igényesen összerakva. Zita is ott volt velem. Bevitt a színfalak mögé. És az sokkal izgalmasabb. Először is pofán vág a kontraszt. Ami belülről díszes, csicsás, az kívülről egy szürke betonfal pár fém ajtóval. Másodszor meg még ennek ellenére is sokkal otthonosabb, mert ott nincsenek megőrült turisták, visító gyerekek. Csak a pihenő, dolgozó melósok, akik benn mindenféle szerepeket játszanak, de hátul a backstage takarásában emberekké alakulnak vissza. Hál’ Istennek én is itt fogok dolgozni. Valami kajáltatási egység mögött kapok majd munkát. Holnap kiderül, hogy mit.


Most viszont lefekszek aludni, be kell pótolnom, ami tegnap kimaradt. 

Nincsenek megjegyzések: